Mini poradnik dla rodziców „„Jak wspierać dzieci w powrocie do szkoły?”
Poradnik „Wspieranie osób z autyzmem w niepewnych czasach”
DZIECI PRZEDSZKOLNE I MŁODSZE:
Broszura dla rodziców – Lęk przed koronawirusem. Jak rozmawiać z dzieckiem o zagrożeniu.
Plakat informacyjny dla rodziców ( A 4) Rozmowa z dzieckiem o epidemii.
Propozycje bajek terapeutycznych dla_dzieci.
Bajka o złym królu wirusie i dobrej kwarantannie (D. Brudka).
Jestem wirus – kuzyn grypy i przeziębienia (Manuela Molina).
O wirusie, który nosił koronę (Dzieckiem Bądź).
Jak rozmawiać z dziećmi o koronawirusie, aby nie wzbudzać lęku
Jak w sposób miły, kreatywny i pożyteczny spędzać czas z dzieckiem
Jak wspierać dzieci w obliczu pandemii
SKUTECZNA NAUKA:
Zestaw ćwiczeń związanych z poprawą sprawności mózgu i ze zwiększeniem skuteczności uczenia
Zabawy relaksacyjne
GOTOWOŚĆ SZKOLNA:
Gotowość szkolna – materiał dla nauczycieli cz. 1
Gotowość szkolna – materiał dla nauczycieli cz. 2
Arkusz obserwacyjny dla rodzica – Co świadczy o gotowości szkolnej mojego dziecka
Poradnik dla rodziców – Czy moje dziecko jest gotowe do pierwszej klasy
Diagnoza gotowości szkolnej
PRACA Z UCZNIEM Z ZA:
Uczeń z ZA w szkole podstawowej
Uczeń ze spektrum autyzmu bez lęku
Wskazówki dla nauczycieli uczniów z ZA
LINKI DO ARTYKUŁÓW:
Nie masz co się buntować i wściekać. Masz do czynienia ze stanem wyższej konieczności.
Jak rozmawiać z dzieckiem o niepokojącej sytuacji związanej z koronawirusem ?
(artykuł jak rozmawiać z dziećmi FDDS)
Bajka terapeutyczna „Jeżyk zostaje w domu”